Nyilatkozat a gyermek törvényes képviseletéről
Nyilatkozat az életvitelszerű tartózkodásról
Nyilatkozat a hit -és erkölcstan oktatásról
Új informatikai fejlesztés segíti a szülőket, hogy az általános iskolai beiratkozást is online, otthonról intézzék.
A közeljövőben elektronikussá vált számos, általános és középiskolai tanulmányi ügy kezelése is, amelyek így személyes jelenlét nélkül bárhol, bármikor elérhetővé váltak az állami fenntartású köznevelési intézmények által működtetett ügyintézési, tanulmányi folyamatok és az ezeket támogató informatikai rendszerek egységesítése révén.
A szülők 2019 áprilisától már választhatják a gyermek általános iskolai beiratkozásakor az online ügyintézés lehetőségét, amelynek során az adatokat a KRÉTA rendszer felületén, vagy a https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldalon történő regisztráció után otthonról is kitölthetik.
Az online jelentkezést követően az intézményben már csak a szükséges igazolásokat és a lakcímkártyát kell bemutatni, ami sokkal gyorsabbá és kényelmesebbé teszi az adminisztrációt. A fejlesztés későbbi szakaszában az ügyfélkapun keresztül történő ügyintézés is lehetővé válik. Az új online lehetőség igazodik a Kormány elektronikus ügyintézésre vonatkozó célkitűzéseihez.
Az általános iskolai beiratkozás lehetséges módjai
- Csak papír alapon történő adminisztrációval
A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatának megfelelően személyesen megjelennek az iskolában, és ott a bemutatott, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait a KRÉTA rendszerben, és elvégzi a szokott műveleteket.
- Élnek az elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval és
az említett elektronikus ügyintézési felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap; a továbbiakban: e-Ügyintézés felület) keresztül – regisztráció után – indítja a gyermek törvényes képviselője a beiratkozási folyamatot.
Az e-Ügyintézés felületén ki lehet tölteni a gyermeknek a beiratkozáshoz szükséges adatait a rendszer által felkínált űrlapon. A feltöltött adatokhoz az érintett intézmény is hozzáfér, így a beiratkozás napján már nem lesz szükség ezek felvitelére. Emellett az egyes nyilatkozatok (törvényes képviselői nyilatkozat) a rendszerből letölthetőek, és aláírás után a másolatok feltölthetőek.
Bővebb információt az alábbi linkről letölthető Elektronikus ügyintézés felhasználói segédlete tájékoztató füzet útján nyerhetnek.